הגיע הזמן

הגיע הזמן

כאשר אנו ניצבות בפתחה של התקופה הנחשבת למאושרת בחיינו, אף על פי שלעיתים היא תעבור מעט יותר בקושי, אנו מביטות קדימה ובדרך כלל נשאל את עצמנו, נחשוב ואולי גם נתחיל לתכנן את תשעת החודשים הבאים עלינו לטובה, תשעת ירחי הלידה הברוכים בגופה של כל אישה, ללא יוצא מן הכלל.. מה עלינו לעשות וכיצד יש להתכונן?שאלות שנשאל את עצמינו איך עושים בת האם להמשיך כרגיל והאם להוריד או להוסיף פעילות לחיינו? כל אלו הן שאלות נכונות כיוון שמדובר בנו ובאדם מתפתח נוסף ולכל דבר שנעשה, נרגיש ונחשוב תהיה השפעה על הלך רוח התקופה, תהיה השפעה עלינו ועל העובר הזקוק לכל דבר טוב והכי טוב שאפשר.

לפני שאנו מכניסות עוזרים צמודים המלווים אותנו במהלך היום יום שלנו, עוזרים ואביזרי תנועה כגון אופניים חשמליים מתקפלים לתא המטען ושוכחות מהם לכל אורך התקופה, כדאי שנחשוב על כך שנית, וראשית כדאי לזכור- אין צורך לבצע שום שינוי שכזה בחיים, כל מה שעשינו עד לרגע בו קיבלנו ידיעה משמחת ועד לרגע שלפני הלידה או עד לזה שנרגיש כי ייטב לנו להפסיק משהו, אין צורך לעצור שום פעילות בחיים שלנו ובמיוחד לא פעילות גופנית המשפרת את איכות חיינו.

בעבודה שלנו יש להתחיל להיערך למחליפה כמובן, הזמן עובר מהר גם אם לעיתים במהלך ההריון נדמה לנו שלא.. בעבודה כדאי להמשיך כל עוד זה אפשרי, ישיבה בבית לא תועיל לנו אלא אם כן קיבלנו הנחייה להיות בשמירת הריון וכל עוד לא כך הדבר, יש להמשיך לעבוד כרגיל וללא שינוי מהותי, מבחינה פיזית כדאי להישאר ערניות, שלא נגרור משא כבד או משא כלשהו בצורה לא נכונה שתעמיס על הגב ואם טרם פיתחנו לנו הרגלי יציבה ועבודה נכונה עם הגוף, כנראה שהגיע הזמן- בהריון יציבת הגוף משתנה, מרכז הכובד מוסט קדימה, כך שנוצר לחץ על הגב התחתון ושינויים באגן, לכן מומלץ מאוד לשפר את היציבה ואת התנועה האגרונומית הנכונה, בהרמה, גרירה, התכופפות וכדומה.

אם עדיין לא התחלנו פעילות גופנית כלשהי, הגיע הזמן להתחיל ובמקרה כזה כדאי להתחיל באופן הדרגתי בכדי להתרגל ללא העמסה מיותרת על הגוף, התעמלות לנשים בהריון היא חלק טריוויאלי בכל מקום, גוף או אדם פרטי המקדם בריאות והכי חשוב לא להפסיק להנות, לרקוד, לקרוא ולהתפתח!